Reparera mera

Ett av de mest överraskande greppen på Ispo var att fler utställare propagerade för att laga trasig utrustning istället för att köpa nytt.

Flera tillverkare drog alltså igång kampanjer där de uppmanar sina kunder att reparera sina plagg istället för att köpa nya. Två av dem som tryckte stort på detta var Patagonia och Didriksons.

Kampanjerna stannar inte heller bara vid uppmaningar utan en del varumärken tillhandahåller själva lagningstjänsten, andra har tagit fram reparationssatser och så finns det de som sett till att produkten från början är enklare att laga ifall den skulle gå sönder.

Vi gillar greppet som både är bra för miljön och stärker bilden av varumärket som ansvarstagande.

Reparera mera
Didriksons erbjuder lagningssatser om något gått sönder.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Didriksons Regnkläder

    På Didriksons har vi en enkel filosofi: Vi utmanar inte elementen, vi anpassar oss till dem. Precis som Julius och Hanna Didrikson gjorde, redan 1913 då de började tillverka arbetskläder åt alla fiskare i Grundsund. I över hundra år har vi varit vår grundidé trogna. Att göra funktionella plagg som håller dig torr och skön oavsett väderlek. Kanske är det därför vi hundra år senare fortfarande är Skandinaviens ledande varumärke för regn- och funktionsplagg.