Ny squashsatsning från Salming

Salming Sports fortsätter sin globala satsning på squash. Den senaste satsningen är ett samarbete med den ledande squash-sajten SquashSkills.

Bara inom loppet av några år har Salming Sports lyckats etablera sig som en av de ledande aktörerna inom squash-sporten. Det gäller framförallt företagets produkter för spelarna som har fått ett positivt mottagande, både vad gäller skor och racketar. Men företaget har också medvetet satsat på att synas inom squashvärlden på andra sätt. Till exempel inledde Salming Sports innan jul ett två-årigt samarbete med det portugisiska squashlandslaget. Ett samarbete som kommer att gynna företagets export och öka företagets synlighet.

Det senaste samarbetet inleddes vid årsskiftet med den ledande globala squashsajten SquashSkills.com. Sajten som lanserades sommaren 2012 har på kort tid blivit populär bland motionsspelare och samtidigt lockat till sig världsledande proffspelare som Adrian Grant, Alison Waters och Thierry Lincou. På sajten kan spelarna få träningstips, få information om nya produkter, lägga upp träningsdagböcker och komma i kontakt med spelare världen över.

Samarbetet mellan Salming Sports och SquashSkills innebär bland annat att alla nya medlemmar på sajten får en Salming 365-tröja som introduktionspresent. Dessutom kommer Salming-produkter att utgöra priser vid olika tävlingar som arrangeras på sajten.