Stadium dominerar i Sverige

Att Stadium är Sveriges största sportkedja är ingen nyhet för någon i branschen. Enligt undersökningen Brands of tomorrow kommer de dessutom att vara det flera år framåt.

Undersökningen Brands of tomorrow görs av Lynx Eye och de har frågat 4 200 personer om deras syn på 286 olika varumärken och butiker. De frågar både vad de anser om varumärkena idag och hur de ser på deras framtid och just framtidscenariot är intressant att titta på.

Den sportkedja som kunderna säger har den största tillväxtpotentialen är Naturkompaniet och enligt Lynx Eyes analys av siffrorna beror det på att deras kunder är självständiga individer som vill leva sitt liv fullt ut, vill utvecklas som människor och göra levnadsval som är hållbara för samhället.

Stadium är tvåa och får höga betyg för igenkänning och tillgänglighet både med butiker och e-handel. De andra stora kedjorna XXL (3:a), Sportamore (4:a), Intersport (7:a), Decathlon (8:a) och Team Sportia (13:e) spås inte ha samma tillväxttakt varför Stadiums plats på tronen inte är hotad just nu.