E-handlare slår rekord

Både Sportamore och Campadre rapporterar rekordförsäljning under hösten. Båda ökar med runt 60 procent.

Campadre rapporterar att de satte försäljningsrekord under årets tredje kvartal. Försäljningen översteg för första gången 30 miljoner på ett kvartal och det innebar en ökning med hela 60 procent.

Campadre kallar sig själva för en shoppingklubb och deras affärsidé går ut på att erbjuda sina medlemmar exklusiva erbjudanden från starka varumärken. I sportens värld jobbar de bland annat med Haglöfs, Casall, 2XU och Peak Performance.

Sportamore som är en renodlade sportbutik på nätet rapporterar att deras försäljning för de nio första månaderna i år uppgick till 367 miljoner kronor vilket är en tillväxt på 46 procent. För det senaste kvartalet var ökningen ännu högre, +59 %, och försäljningen uppgick till 132 miljoner kronor.

Försäljningen i Sverige senaste kvartalet gav en vinst på 2,0 miljoner kronor men stora marknadsföringskampanjer för att locka kunder i övriga Norden gav ett totalt resultat på –10,8 miljoner kronor. Sportamore går nu in i en fas då fokus flyttar från maximal tillväxt till tillväxt med lönsamhet. Målet är att 2020 ha ett positivt resultat för hela verksamheten och en vinst i Sverige på 5–10 procent.