Intersport har flest besökare

Intersport toppar statistiken över vilka kedjor som säljer kläder som har flest besökare. Under de fyra första månaderna i år besökte hela 80,3 procent av de tillfrågade en Intersportbutik.

Intersport och Stadium toppar listan över vilka kedjor som har flest besökare i Sverige. När indikat.se frågade folk i åldern 16–80 år vilka kedjor de hade besökt de senaste fyra månaderna toppade Intersport med 80,3 procent av alla tillfrågade. Stadium var tvåa med 79,9 procent och H&M trea med 77,9 procent.

H&M är däremot överlägset störst på kläder med en försäljning på 7,2 miljarder kronor. Stadium är tvåa med 3,9 miljarder och Lindex trea med 3,3 miljarder.

 

Besökare i kläd- och sportbutiker. Andel i procent av 16–80 år som uppger att de besökt en viss butik: 

Kedja 2013 2014 2015
Intersport 78,9 81,2 80,3
Stadium 79,4 80,6 79,9
H&M 78,3 78,4 77,9
Kapp-Ahl 68,0 67,7 66,9
Team Sportia 60,1 61,0 58,4

 

Försäljning av konfektion i butikskedjor i miljoner kronor: 

Kedja 2013 2014 2015
H&M 6 625 6 652 7 184
Stadium 3 744 3 855 3 949
Lindex 3 252 3 309 3 290
Intersport 3 328 3 224 3 256
Kapp-Ahl 2 388 2 506 2 552