Intersport toppar statistiken över vilka kedjor som säljer kläder som har flest besökare. Under de fyra första månaderna i år besökte hela 80,3 procent av de tillfrågade en Intersportbutik.
Intersport och Stadium toppar listan över vilka kedjor som har flest besökare i Sverige. När indikat.se frågade folk i åldern 16–80 år vilka kedjor de hade besökt de senaste fyra månaderna toppade Intersport med 80,3 procent av alla tillfrågade. Stadium var tvåa med 79,9 procent och H&M trea med 77,9 procent.
H&M är däremot överlägset störst på kläder med en försäljning på 7,2 miljarder kronor. Stadium är tvåa med 3,9 miljarder och Lindex trea med 3,3 miljarder.
Besökare i kläd- och sportbutiker. Andel i procent av 16–80 år som uppger att de besökt en viss butik:
Kedja | 2013 | 2014 | 2015 |
Intersport | 78,9 | 81,2 | 80,3 |
Stadium | 79,4 | 80,6 | 79,9 |
H&M | 78,3 | 78,4 | 77,9 |
Kapp-Ahl | 68,0 | 67,7 | 66,9 |
Team Sportia | 60,1 | 61,0 | 58,4 |
Försäljning av konfektion i butikskedjor i miljoner kronor:
Kedja | 2013 | 2014 | 2015 |
H&M | 6 625 | 6 652 | 7 184 |
Stadium | 3 744 | 3 855 | 3 949 |
Lindex | 3 252 | 3 309 | 3 290 |
Intersport | 3 328 | 3 224 | 3 256 |
Kapp-Ahl | 2 388 | 2 506 | 2 552 |