Casall lyfter fram starka kvinnor

I en kampanj som sträcker sig över tidningar, film, butiksinredning och bloggsamarbeten lyfter Casall fram starka och uttrycksfulla kvinnor. Budskapet är ”Own your expression”.

Under hösten 2015 kör Casall en kampanj där de vill hylla uttrycksfulla, starka och personliga uttryck som fångar kraften i varje individ. De gör det genom kampanjen ”Own Your Expression” och låter tajtsen spela huvudrollen.

Att träning och mode hör ihop har varit en självklarhet för Casall ända sedan starten för över 30 år sedan. Övertygelsen om att kombinera maximal funktion med högt designfokus handlar främst om att få individen att känna sig stark. Casalls inställning är att om vi känner oss attraktiva och trygga i oss själva, så ökar vi också vår prestationsförmåga.

För Casalls målgrupp är tajtsen, tillsammans med en bra sport-bh, lika centrala som de är för Casall själva. De har ett brett sortiment som tillfredsställer både höga krav på träningsspecifik funktion och modemässig estetik. Tajts är ett plagg som skapar personliga uttryck, och kraft, både på träningsscenen och långt utanför den. Idag har tajts blivit ett etablerat livsstilsplagg och har en given plats i mångas vardag och garderob.

Med hashtaggen #ownyourexpression hyllar Casall det individuella uttrycket och låter sju tights få symbolisera kraften i en personlig stil.

Casall har valt den Sydsudanska supermodellen Nykhor Paul som frontfigur för kampanjen. Nykhor föddes i ett konfliktfyllt Sudan och kom efter flera års oroligheter att hamna i USA år 1998, separerad från sin övriga familj. En stor del av sin tid ägnar hon till att försöka stärka minoriteter och minska våldet mellan etniska grupper i Afrika. Hennes liv har präglats av att hitta sin egen väg och genom sin egen styrka ta sig dit hon är idag. Hon om någon symboliserar begreppen stark och utrycksfull.

Kampanjen pågår under tiden 24 augusti – 27 september i både tidningar, film, i butiker och genom samarbeten med bloggare och events.