Zero till Skate Out

Skate Out är Sveriges största skateboarddistributör och nu utökar de sitt sortiment med ett klassiskt märke med punkig attityd – Zero Skateboards.

Det handlar om Zero Skateboards som grundades av åkaren Jamie Thomas i mitten av 90-talet. Först faktiskt som klädmärke men ganska snart blev det ett av de tongivande brädmärkena med mycket punk och attityd.

2014 köptes Zero av Dwindle Distribution och eftersom Skate Out har hand om Dwindles varumärken i Sverige – Enjoi, Almost, Blind, Cliché – är det naturligt att de också tar hand om Zero Skateboards.

– Det känns såklart naturligt att vi även distribuerar Zero när vi jobbar med alla andra av Dwindles varumärken, säger Klas Johnsson, försäljningsansvarig för hårdvara på SkateOut, Vi ser inte att Zero skulle ta försäljning från några av de andra varumärkena utan det blir ett utmärkt komplement med en annan typ av image.

– Att få jobba med Zero känns spännande, säger David Olsson, Marknadsansvarig på Skateout. Märket har en stark historia och de kommande produkterna är en bra blandning mellan klassiska grafiker och nyheter . Estetiken och varumärkets image gör dessutom att produkterna sticker ut i butikerna på ett positivt sätt. När jag var 15 år var Zero mitt absoluta favoritvarumärke och att nu 15 år senare få arbeta med varumärket gör det extra kul.