Ny vd för Colourwear och Void

De svenska klädmärkena Colourwear och Void har anställt Peter Hulander som ny vd. Peters huvuduppgift blir att behålla den höga tillväxten och ta företaget till nästa nivå.

Colourwear startades 2010 av Thor Kruse, Johan Ullbro och Fredrik Abrahamsson. På fem år har de nått en omsättning på 62 miljoner kronor vilket gör dem till en av de stora svenska tillväxtraketerna.

Nu har verksamheten vuxit så mycket att att de tre grundarna valt att anställa en ny vd för att de själva ska få tid över att till sina uppgifter och samtidigt få in ny kompetens i bolaget. Valet föll på Peter Hulander som har många års erfarenhet från sportbranschen. Först som marknads- och försäljningschef på Amer Sports i Sverige, sedan som vd för Kask och nu senast som en av delägarna i säljbolaget WSBC.

– Tycker man om sport och outdoor så är Colour Wear och Void en fantastisk möjlighet och ett spännande jobb, säger Peter. Colour Wear och Void har gjort ett riktigt bra jobb där de på oerhört kort tid har blivit internationellt etablerade varumärken på allas läppar. Samtidigt så ser jag en oerhörd potential för varumärkena att ta ytterligare marknadsandelar både på den svenska och den internationella marknaden. Det skall bli fantastiskt kul, men jag har också stor respekt för utmaningen.

– Det är med glädje jag lämnar över till vår nya vd Peter Hulander,  säger Thor Kruse. Peter besitter en oerhörd kompetens och har de kvaliteter vi behöver för att ta bolagen till nya nivåer. Peter har jobbat i såväl stora som små organisationer så han förstår de utmaningar Colour Wear och Void står inför med en sådan kraftig expansion de senaste åren. Samtidigt frigörs det tid för mig att fokusera på att utveckla varumärkena samt öka vår internationella försäljning.

 

Relaterat företag i Sportregistret

  • WearColour / VOID Cycling

    At WearColour we passionately believe in an active lifestyle. Our clothing is a manifestation - and celebration - of that belief. We create garments that inspire you to venture beyond your comfort zone, no matter who you are, where you come from or what your age is. Our culture and values are built on inclusivity and a human approach to business. We are outfitters of the curious adventurer. We founded the company in Sweden in 2010 and our Swedish heritage is reflected in everything we make. Our functional approach is motivated by our rugged climate, and our contemporary look is inspired by Sweden’s innate creativity. Our collections bridge the gap between the wild outdoors and modern urban culture, between technical performance wear and casual clothing. VOID Cycling is a Swedish bike clothing brand created by passionate riders. We are on a mission to fill the void between work and play, emotions and logic, the bike and the clothes. VOID Cycling is a constant reminder to take time off and focus on those so