Intersport i samarbete med Nordic Wellness

Intersport i samarbete med Nordic Wellness

På gymkedjan Nordic Wellnes kan kunderna omvandla sina svettdroppar till att få rabatt på inköp. Nu blir Intersport en kanal där de kan handla för sina drops.

Publicerad

I början av 2014 inledde Nordic Wellness ett koncept med så kallade Drops. Drops är till för att höja motivationen hos medlemmarna.  Vid varje träningspass blir de belönad för den tid och energi de lägger ner på sin träning genom att samla på sig Drops. Dessa kan sedan användas för att få rabatt på Nordic Wellness sortiment. Nu har de tagit nästa steg och påbörjat ett samarbete med Intersport. 

En uppdaterad version av Nordic Wellness app och websida kommer möjliggöra för medlemmar att använda sina rabatter även hos Intersport.

– Genom samarbetet når vi en attraktiv målgrupp och skapar mervärden både för Nordic Wellness medlemmar och Intersports Club-medlemmar. Tillsammans är vi med och utvecklar framtidens digitala samarbeten, vilket självklart känns kul och spännande, säger Intersports VD Ulf Kinneson.

– Jag är mycket nöjd att vi hittat en så passande samarbetspartner. Att rabatten inte bara gäller träningskläder, utan artiklar för hela familjens aktiva livsstil, känns helt rätt för vår målgrupp, säger Caroline Wejdle på Nordic Wellness. 

Nordic Wellness satsar nu stort på Drops och tror att det är en extra push på vägen mot ett hälsosammare liv. Företaget hoppas på att samla på sig fler samarbetspartners vilket kommer göra rabatten ännu mer attraktiv. Redan till sommaren har Nordic Wellness planer på ett nytt koncept, men i en helt annan riktning. 

 

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Så ser Shimano Nordics nya huvudkontor ut

2 kommentarer

Mattias Björklund: Tack för tips, vi kollar givetvis detta. BR /Mattias, red

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842