Klingström ökar portföljen

Lidingöföretaget Klingströms Agenturer tar över det österrikiska varumärket Gloryfy. Företaget är berömt för sina okrossbara solglasögon och goggels.

För Klingströms Agenturer, som de senaste åren haft agenturen i Sverige för tyska Jack Wolfskin är tillskottet med Gloryfy`s produkter ett bra komplement. Solglasögonen och deras goggels har delvis samma kundkrets som Wolfskin-produkterna.

– Kontakytan finns redan etablerad för oss. Intresset har varit stort både bland konsumenterna och sporthandlarna. Men vi siktar naturligvis också på optikerbranschen, säger Lars Klingström.

Han kom i kontakt med den österrikiska glasögontillverkaren genom det finska företaget Bonge OY som har agenturen för såväl Jack Wolfskin och Gloryfy i Finland. De erfarenheterna kan vara till stor hjälp också för Klingströms Agenturer här i Sverige. För honom är det viktigt att nu komma i kontakt också med optikerbranschen. Inte en helt okomplicerad uppgift. När Lars Klingström försökte boka monteryta på Optikmässan visade det sig att mässan var slutsåld. Men det är inget som oroar honom.

– Vi har fått ställa oss i kö. Det är bättre att skynda långsamt med ett varumärke och kunna ge handlarna den support de önskar än att bara försöka komma in överallt. Vi vill ta hand om varje butik på ett bra sätt. Då kräver det bra planering och prioritering, säger Lars Klingström.

På grund av det stora intresset för Jack Wolfskin produkterna och med det nya varumärket Gloryfy i produktportföljen har Klingströms Agenturer anställt en person som ska hjälpa till med arbetet. Det blir Lars fru Mia Klingström som från och med nu ska ta hand om vissa delar av Wolfskin produkterna och också hjälpa till med Gloryfy sortimentet