Världspremiär för Titleist 915 på The Nordic Golf Fair

Världspremiär för Titleist 915 på The Nordic Golf Fair

Publicerad

Det har snackats en hel del om Titleists nya 915, en del har till och med fått känna på klubborna, men det är först idag 1 oktober som den lanseras officiellt och som vi får visa bilder på den.

Titleists klubbmakare har jobbat i fyra år med nya 915-serien. Målet var att skapa en klubba med lägre spinn, mer fart, högre MOI och med samma bollflykt som 913. För att lyckas med allt detta har de utvecklat några helt nya tekniker.

Mest synlig är Active Recoil Channel som är en skåra på undersidan av drivern. Precis som skåror på andra klubbor gör den att träffytan sviktar mer men då andra har skåran för att öka trampolineffekten så har Titleist designat sin skåra för att främst minska spinntalet. På köpet får de en högre trampolineffekt, så mycket att de var tvungna att forma om träffytan vilket bara var positivt eftersom skillnaden i COR i och utanför sweetspot nu har jämnats ut för en jämnare träffbild.

– Alla vet att jag gillar Titleist men jag är ändå förvånad över hur bra nya 915 är, sa Matz Evensson när han fick prova klubban på The Belfry i somras. Den har precis allt och framförallt är jag imponerad av hur bra de lite sämre träffarna blir.

Klubban har verkligen hållits hemlig och de första klubborna kom till Sverige för ett par veckor sedan så det är väldigt få butiker som har fått se och testa nyheten. Därför är det verkligen en världspremiär för de allra flesta besökarna på mässan.

– Vi är verkligen stolta över att äntligen få visa upp nya 915, säger Johan Janssen på Titleist. Det är verkligen en fantastisk klubba som vi tror mycket på.

I 915-serien ingår fyra olika drivers men det är främst D2 och D3 som kommer att erbjudas vanliga spelare. D4 är en specialare med extremt lågt spin men sämre MOI och D5 är en minidriver på strax under 400 cc. Självklart finns där också fairwayklubbor och hybrider.

  • Företagsinformation från Sportregistret
  • Företag: Acushnet
  • Telefon: 040-671 75 50
  • Verksamhetsinfo: Acushnet är ett av världens ledande företag inom golfbranschen med märkena Titleist, Footjoy, Vokey Wedges, Scotty Cameron och Pinnacle. Företaget säljer bollar, klubbor, skor, handskar, kläder, bagar etc. till golfbutiker och golfshopar runt om i Norden.
On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Arc’teryx anordnar outdoor-event i Oslo

3 kommentarer

Björn: Ska vara: https://jacket.blonmart.com/index.php?main_page=cms_page&cpID=3

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842