Nya varumärken till Granitbiten

Granitbiten fyller på portföljen. Senast in är varumärkena Chaco och Clifbar.

Sandalmärket Chaco startades 1989 med visionen om att göra marknadens mest bekväma, hållbara och funktionella sandaler. Idag finns det amerikanska varumärket över hela världen och marknadsför sandaler, flipflops, skor och kängor i kollektionerna Hiking, Water och Lifestyle.

– För oss passar Chaco perfekt in i sortimentet. Produkterna är ledande i sin kategori, det är en lättjobbad och tydlig produktlinje och Chaco har en stark biomekanisk story vilket är otroligt viktigt för oss, säger Thomas Breding på Granitbiten i ett pressmeddelande.

Även Clifbar, som marknadsför energibars och energigels, är från USA. Svensk huvuddistributör är företaget IC Enterprises men från och med nu tar Granitbiten hand om sportbranschen.

– Clifbar har varit ett drömmärke för oss i många år. Vi har fått massor av förfrågningar från butiker som velat att vi ska börja sälja produkterna i Sverige. Sagt och gjort, nu kör vi! säger Thomas Breding.

I Granitbitens portfölj ingår även varumärken som Marmot, Smartwool, Prana, Edelrid, MSR, Superfeet mfl.