Rehband är svenskt igen

Rehband blir återigen ett eget bolag. Samtidigt tar Peter Lenerius över som vd med målet att lägga till nya segment och marknader.


Rehband är svenskt igen
Peter Lenerius

Rehand är från början ett svenskt bolag men har sedan ganska många år varit en del av tyska Ottobock Healthcare Group. Nu har huvudägaren fattat ett beslut att satsa hårdare på konsumentmarknaden och för att Rehband ska kunna nå maximal effekt har de brutit loss varumärket till det nya bolaget Rehband Stockholm AB.

Det nya bolaget leds av Peter Lenerius och som företagsnamnet avslöjar kommer huvudkontoret att ligga i Stockholm.

– Det är en fantastisk möjlighet att få leda ägarnas aggressiva målsättning och sätta min prägel på Rehband som varumärke, säger Peter Lenerius. Rehband är redan idag ett oerhört starkt varumärke och ses av många som originalet inom sportskydd. Inom vissa sporter, som exempelvis handboll och crossfit, är vi dominerande men potentialen för produkterna är stor även inom andra sportsegment och inte minst för aktiva kvinnor och män i allmänhet.

Rehband har idag en kollektion av sportskydd, kompressionsplagg och sulor med fokus på aktiva idrottare. Tanken är att bredda målgruppen mot motionärer i och med att allt fler motionerar för att må bättre. Rehbands produkter kan både fungera skadeförebyggande och ge smärtlindring men också påskynda återhämtningen som i fallet med kompressionsplagg.

Rehband har en en egen stab av produktutvecklare och egen produktion. Peter vill använda de båda sakerna till att snabbt ta fram nya produkter för nya trender och för att bli flexibla i produktionen för att snabbt kunna leverera just det som efterfrågas.