Intersport sponsrar Hockeyförbundet

Sportkedjan Intersport går in och sponsrar Svenska Ishockeyförbundet. Med samarbetet vill ishockeyförbundet bland annat göra det lättare för föräldrar att hitta rätt utrustning till rätt priser för sina barn.

Svenska Hockeyförbundet har sedan tidigare ett nära samarbete med Reebook CCM Hockey och nu kan det arbetet intensifieras tack vara Intersports medverkan. Med Intersports över 150 butiker runt om i landet når Hockeyförbundet bredden av svenska unga som spelar hockey. Det är speciellt denna satsning som Ishockeyförbundet anser som extra viktig.

– Vi har letat efter en samarbetspartner i återförsäljarledet som kunde marknadsföra och visa upp det samarbete som vi har med Reebook. Intersport är dessutom en sportkedja som fokuserar mera på sportartiklar än till exempel på spormode vilket också är viktigt för oss, säger Tomas Bjernudd, kommunikationschef på Svenska Hockeyförbundet till Sportfack.

Samarbetet med Intersport är så färskt att alla detaljer och möjligheter inte ännu utforskats. Till exempel kommer inledningsvis Intersport inte  att synas på arenorna i samband med landskamperna. På Intersport är ledningen nöjd med att tillsammans med hockeyförbundet kunna vara med och stötta satsningen på barn och ungdomar. Samarbetet mellan Intersport och Svenska Hockeyförbundet kommer att pågå i tre år.