Reebok satsar vidare på vikingar

Reebok fortsätter som titelsponsor för tävlingen Tough Viking. I år arrangeras hinderloppet vid fyra tillfällen.

Trenden med så kallade hinderlopp växer. Förra årets upplaga av Tough Viking, som även den sponsrades av Reebok, lockade 3500 deltagare som under några kilometer fick kämpa sig förbi hinder i form av bland annat el, eld, is, lera, vatten och tunnlar.

– Tough Viking är ett lopp passar vår målgrupp perfekt – träningsentusiaster som gärna springer som ett komplement till annan träning, men som söker andra utmaningar än själva distansen. Dessutom är det ett roligt och socialt lopp, jag uppmanar alla att springa i lag, då blir det som roligast, säger Kalle Kickuth, varumärkesansvarig för Reebok i Norden, i ett pressmeddelande.

Första Tough Viking-loppet genomförs i Slottsskogen i Göteborg den 26 april. Därefter följer lopp i Hagaparken i Stockholm den 10 maj, på Djurgården i Stockholm den 30 augusti samt i centrala Helsingfors den 6 september.