Oväntad storsäljare

Skidvärlden är full av funktionsmaxade produkter. Därför är det extra kul när raka motsatsen blir en oväntad försäljningssuccé.

Pjäxtofflan är ungefär som Onepiece eller Crocs. En produkt ingen tar på allvar när de ser den första gången men som alla älskar när de svalt sin stolthet och provat den.

– Vi blev fullkomligt tagna på sängen av hur bra den har sålt, säger Henke Danils på Interski som säljer tofflorna i Sverige. Vi har snart sålt 8 000 par och vi hade varit nöjda om vi sålt en tiondel av det.

Främst är det shopparna i fjällen som har sålt bra av tofflorna. De har blivit som en rolig grej att ha på sig i stugan efter en dag i backen. Tofflorna används också av många duktiga skidjuniorer som inneskor i skolan för att visa vad de håller på med för sport.

Oväntad storsäljare
Snart 8 000 sålda par bara i Sverige…