Sportfacks nya storsatsning: Sportfacklan ska bli årets mest inspirerande dag för sportbranschen

Sportfacks nya storsatsning: Sportfacklan ska bli årets mest inspirerande dag för sportbranschen

Publicerad

I maj arrangeras Sportfacklan. En sportbranschens dag fylld av inspirerande föreläsningar, prisgala och goda chanser för branschen att knyta viktiga kontakter. Dessutom genomförs en löpartävling, en kul chans att utmana branschkollegor. Med en start- och målplats utöver det vanliga.

I maj 2014 arrangeras Sportfacklan i Stockholm. Sportfacks chefredaktör Martin Willners är en av initiativtagarna till Sportfacklan vars mål är att skapa årets mest inspirerande dag för sportbranschen.

– I Sportfacks affärsidé står det att vi ska vara en mötesplats för sportbranschen och nu ser vi till att bli det även fysiskt. Tanken med Sportfacklan är att sportbranschen ska få sin egen dag då alla ska bli både inspirerade och upplysta. Plus att vi ska ha kul, säger Martin som förklarar att Sportfacklan kan delas upp i tre delar: Utmaningen, Kunskapsdagen och Galan.

Med Utmaningen vill Sportfacklan bli annorlunda än andra branschdagar. Premiärårets Utmaning blir en löpartävling på cirka fem kilometer. Mål- och startplats för loppet blir speciell, enligt Martin.

– Vi har fått klart med att använda Friends Arena. Det kommer bli riktigt mäktigt, säger Martin som poängterar att Sportfacklan går i kunskapens tecken. Därför kommer Sportfacklan även att vara fullmatad av intressanta föreläsningar.

– Det är oerhört viktigt att få intryck utifrån och inspireras av folk både inom och utifrån sportbranschen. Dessutom tror jag att det är bra att sportbranschen träffas en dag med inget annat på agendan än att ha roligt och lära sig saker. Snacket före och efter loppet plus minglet på kvällen ska heller inte underskattas, det är utmärkta tillfällen att skapa nya kontakter.

Sportfacklan avslutas med en galakväll. Efter middag blir det prisutdelning, dels för Utmaningen, dels ska flera nya branschpriser delas ut. Årets Bästa Säljare, Årets Kedja, Årets Butik och Årets E-handlare ska koras.

– Sportfacklan ska lyfta fram de som visar vägen för alla andra och hylla dem ordentligt, avslutar Martin.

Martin Willners, eventgeneral Sportfacklan.

Sportfacklan är dessutom tänkt att bli en möjlighet för branschens aktörer att vara en del av eventet och finnas med som sponsor av dagen på olika sätt.Erik Flygt är projektledare för Sportfacklan och förklarar fördelarna med att bli sponsor av Sportfacklan.

– Fördelarna är många att vara partner till Sportfacklan. Det här blir den första samlingsplatsen där man under en dag får träffa hela branschen. Dessutom under mer avslappnande former.Sportfacklan är en perfekt dag att bygga relationer med sina ambassadörer, alla som är verksamma i branschen. Genom att finnas på plats under Sportfacklan kan du som leverantör generera ökad kunskap, utbildning och engagemang kring ert varumärke och era produkter. Dessutom är Sportfacklan en utmärkt dag att kommunicera med branschen, lansera nya produkter eller presentera kampanjer, säger Erik och förklarar sponsorskapets upplägg.

– Det finns olika nivåer för företag med olika storlek. Vi har delat upp sponsorskapen i fyra olika delar: Huvudpartner, prispartner, Utamanarpartner och Supporter.

Sportfacklans arbetsgrupp arbetar för fullt med att knyta talare till eventet.

– Personligen älskar jag att inspireras av bra talare och eftersom vi har valt temat Passion och Glöd för seminariedelen så är jag säker på att den biten kommer att bli riktigt, riktigt bra, säger Martin Willners.

Framåt jul hoppas Sportfack kunna presentera en lista över föreläsare. Löpande nyheter kring Sportfacklan går att läsa i papperstidningen och på sportfack.se

Sportfacklan

Vad Sportbranschens mest inspirerande dag som innehåller Utmaningen, Kunskapsdagen och Galakvällen.

För vem Alla i sportbranschen.

Varför För att inspireras, nätverka, utmana kollegor, umgås, äta gott och – kanske viktigast av allt – att vinna priser.

När Stockholm i maj 2014.

Vilka Festivalgeneral Martin Willners, projektledare Erik Flygt och kontaktperson för sponsring Thomas Sedin 070 545 15 29.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ralph Lauren-chef ska styra Champion Norden

1 kommentar

Martin Willners: Bra jobbat med Champion Ralph. 36 år är imponerande och ger respekt. Och lycka till med varumärket Klas – kul att du är tillbaka i sportbranschen.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842