Didriksons höjer modegraden

I samband med sitt 100-årsjubileum släppte Didriksons en Heritagekollektion. Den blev en sådan framgång att Didriksons fortsätter med en kollektion med högre modegrad och mer exklusiva material.


Didriksons höjer modegraden
Damkappan Marta.

Med rötterna i Didriksons 100-åriga arv och inspiration från västkusten släpps Didriksons nya kollektion Originals 1913 i mars nästa år. Det är en kollektion med högre modegrad, exklusivare material, fler detaljer och högre kvalitet i allt än Didiriksons övriga kollektion.

– Från vår sida är Originals 1913 en målmedveten och långsiktig satsning, säger Didriksons VD Sören Andreasson.

Det finns flera anledningar till den här modesatsningen. Dels har årets Heritagekollektion sålt väldigt bra och redan i oktober var den slut på lagret hos Didriksons och dels fick Heritagekollektionen väldigt mycket uppmärksamhet i media.

– Vi märker att det finns ett väldigt stort intresse från vissa av våra handlare att sälje plagg med högre modegrad, säger Didriksons presschef Bosse Hylander. Vi vill ta tillvara de vi drog med vår Heritagekollektion och inte låta det bli en engångshändelse.

Originals 1913 kommer att ha en väldigt smal distribution av handlare från sport, konfektion och e-handel. Kollektionen kan beskrivas som rustik med tydlig retrostil och innehåller allt från stickat till skalplagg och plagg i Galon.

 

 

Relaterat företag i Sportregistret

  • Didriksons Regnkläder

    På Didriksons har vi en enkel filosofi: Vi utmanar inte elementen, vi anpassar oss till dem. Precis som Julius och Hanna Didrikson gjorde, redan 1913 då de började tillverka arbetskläder åt alla fiskare i Grundsund. I över hundra år har vi varit vår grundidé trogna. Att göra funktionella plagg som håller dig torr och skön oavsett väderlek. Kanske är det därför vi hundra år senare fortfarande är Skandinaviens ledande varumärke för regn- och funktionsplagg.