Colourwear fortsätter att växa

Framgångarna för svenska Colourwear fortsätter. Lite överraskande är det att det är sommarkollektionen som växer mest.


Colourwear fortsätter att växa
Fredrik Abrahamsson

Colourwear startade som ett renodlat vintermärke med ambitionen att ge mer mode till lägre pris åt landets skid- och snowboardåkare. Redan efter ett år spreds märket utanför Sveriges gränser och i våras landade den första sommarkollektionen i butikerna. När jag träffar Colourwears marknadschef Fredrik Abrahamsson på Brightmässan i Berlin berättar han att tillväxten bara fortsätter.

– Vi finns nu i 18 länder, säger Fredrik. Japan är det senaste tillskottet och där har vi hamnat hos en riktigt bra distributör. Sommarkollektionen har gått mycket bättre än vi trodde och i många länder i Europa ses vi mer som ett streetmärke än som ett märke med skidkläder. Det är bra för vår ambition är att vara ett livsstilsmärke för sköna människor som gillar skidor, snowbaord, skateboard, musik och konst. Vi vill inte begränsas till ett skidkonfektionsmärke.

Sommarkollektionen för 2014 är uppdelad i två dlar. Dels Urban som är renodlat streetmode och dels Urban Sports som är mer funktion.

– Vi fortsätter att jobba mycket med detaljer för att få plaggen att sticka ut, säger Fredrik. Det behövs inte så mycket för att bli unika och detaljer tröttnar man inte på lika snabbt.

Relaterat företag i Sportregistret

  • WearColour / VOID Cycling

    At WearColour we passionately believe in an active lifestyle. Our clothing is a manifestation - and celebration - of that belief. We create garments that inspire you to venture beyond your comfort zone, no matter who you are, where you come from or what your age is. Our culture and values are built on inclusivity and a human approach to business. We are outfitters of the curious adventurer. We founded the company in Sweden in 2010 and our Swedish heritage is reflected in everything we make. Our functional approach is motivated by our rugged climate, and our contemporary look is inspired by Sweden’s innate creativity. Our collections bridge the gap between the wild outdoors and modern urban culture, between technical performance wear and casual clothing. VOID Cycling is a Swedish bike clothing brand created by passionate riders. We are on a mission to fill the void between work and play, emotions and logic, the bike and the clothes. VOID Cycling is a constant reminder to take time off and focus on those so