Daily Sports nya stil

Daily Sports är på offensiven. Med en ny logga och nya kollektioner ska de ta sig an hela världen.


Daily Sports nya stil
Ulrika Skoghag, vd för Daily Sports.

Daily Sports har haft en enastående tillväxt de senaste åren men de är inte nöjda för det. Med en ny logga som inte ska begränsa dem till golf är de nu redo att ta nästa steg.

– Vi har saknat en symbol för vårt varumärke, det har bara varit ett namn, säger Ulrika Skoghag som är vd för Daily Sports. Nu har vi rättat till det och tagit fram en sportig symbol som kommer att synas på våra plagg från och med våren 2014. Det är medvetet en symbol som inte ska begränsa oss till golf även om det just nu inte finns några konkreta planer på att vi ska ge oss in på andra segment. Vi vill bara ha dörren öppen när vi känner oss redo att ta det steget.

Just nu har Ulrika och de andra på Daily Sports fullt upp med att ta hand om de 28 länder där Daily Sports säljs. En av de prioriterade marknaderna är USA där de nu har en säljkår med elva säljare och runt 300 återförsäljare.

– Det går bra för oss i USA och det beror både på att vi har en väldigt bra distributör och på att vår stil känns fräsch och passar bra i USA med allt bling-bling, säger Ulrika. Vår mix av mode och glamour går hem bland amerikanskorna.

En nyhet är att Daily Sports lanserar en tredje kollektion som släpps i november. Till en början var den mest tänkt för länder där golfarna inte går i ide under vintern men med e-handel och allt fler svenska golfare som åker på golfresor under vintern har det visat sig finnas en hel del efterfrågan även här.

Daily Sports nya stil
Så här ser nya loggan ut.