Adidas och Stadium ökar farten

Göteborgsvarvet och Adidas har förlängt sitt avtal ytterligare fyra år till och med 2016 samtidigt som sportkedjan Stadium är ny samarbetspartner i avtalet.

Partnerskapet med Göteborgsvarvet inkluderar allt från exklusiv exponering och försäljningsrättigheter till gemensam aktivering så som löparkvällar. Göteborgsvarvet och Adidas har en framgångsrik historik tillsammans som sträcker sig 18 år tillbaka och nu fortsätter de gemensamt att samla krafter för att inspirera fler svenskar att börja springa.

– Göteborgsvarvet är världens nu största halvmaraton. Att vi förlänger avtalet med Adidas är ett kvitto på ett mycket framgångsrikt partnerskap på många plan, såväl affärsmässigt som sportsligt. Det känns också kul att välkomna Stadium i vårt samarbete, säger Göteborgsvarvets tävlingsledare Bo Edsberger.

– Vi ser ett klart ökat intresse för löpning i Sverige. Tillsammans med Adidas kommer vi hjälpa löpare att ta sig till ytterligare en nivå, säger Lars-Johan Strand, marknadschef på Stadium.