Minskad förlust för Sportamore

Internetaktören Sportamores försäljning ökade kraftigt under 2012. Rörelseresultatet är dock fortsatt negativt.

Totalt uppgick intäkterna till 153, 3 miljoner kronor vilket var en ökning med över 125 procent. Rörelseresultat uppgick till -14,9 miljoner kronor, en förbättring med nästan 3 miljoner kronor jämfört med 2011.

Enligt Sportamores vd Johan Ryding är varulagret fortsatt kurant och mindre än 20 procent härstammar från tidigare säsonger. Utgående lagervärde 2012 låg på 47 miljoner kronor.

– Den positiva trenden i besökstal har fortsatt och Sportamore har nu mer än 1,5 miljoner besök per månad. Vi fortsätter investera marknadsföringsresurser i att skapa en ännu större konsumentbas på såväl den svenska marknaden som på våra nya marknader och intensifierar samtidigt arbetet med att ta hand om befintliga kunder på bästa sätt, säger Johan Ryding vd Sportamore.

Sportamore grundades 2009. Nätbutiken öppnade i maj 2010.