Bra start för Golfstore

Säsongen började bra för golfkedjan Golfstore. April var 12 procent upp jämfört med samma månad förra året.

Trots att många banor öppnade sent i år fick Golfstore en väldigt bra start på säsongen. April månad var hela 12 procent upp jämfört med samma månad förra året och det är främst klubbförsäljningen som har gått bra.

– Den ökade klubbförsäljningen beror på att vi fortsätter att satsa så hårt på custom fitting och på vårt nya marknadsföringsupplägg, säger Johan Thellmark som är marknadschef på Golfstore. I år har vi skickat ut 1,5 miljoner inspirationsbroschyrer genom tidningen Svensk Golf jämfört med den gamla katalogen som gick ut i 350 000 exemplar till våra golfbutikers klubbmedlemmar.

Första inspirationsbroschyren hade fokus på ny hårdvara medan broschyren för sommaren mer handlade om kläder. Kanske lyfter klädförsäljningen under sommaren på samma sätt som klubbförsäljningen gjorde i våras. Nästa steg i Golfstores marknadsföringsstrategi är att jobba mer med sociala medier.