Prestige Golf ökar farten

Prestige Golf satsar på både nya varumärken och ny personal. Målet är att växa snabbt i Sverige.


Prestige Golf ökar farten
STX putters är ett av Prestige Golfs nya varumärken.

Prestige Golf är redan en av de största aktörerna inom golftillbehör, men de vill mer och breddar därför sin verksamhet med flera nya varumärken och genom att anställa Tobias Hankers som ny säljare och marknadschef.

Redan på Golfmässan i Jönköping i höstas visade Prestige Golf upp Under Armours golfkläder som de säljer till golfhandeln. Under Armour är en jätte i USA med allt från underställ och skidplagg till fotbollsskor och golfkläder. Efter det har det blivit klart med Power Bug elvagnar, STX putters och Super Stroke grepp.

– Vårt mål är att börja jobba med fler premiummärken som ett komplement till det vi har idag, säger Pontus Gunlycke som är försäljningschef på Prestige Golf. Det började med Under Armour som gör fantastiska kläder och nu har vi också fått klart med STX som är ett mycket intressant puttermärke med utbytbara inserts för att anpassa puttern efter hur snabba greenerna är. Vi kommer att fortsätta att leta efter lämpliga märken på den här nivån för att bli en komplett golfleverantör.