Urbana Nau väljer outdoorbutiker

Urbana Nau väljer outdoorbutiker

Publicerad

När det amerikanska klädmärket Nau ska lanseras i Sverige väljer distrubutören Capilano Trade outdoorbutikerna som viktigaste kanal.

Naus kollektion är väldigt urban men full av teknisk funktion.

Nau är ett urbant klädmärke med massvis av funktion och ännu mer miljötänk. Stilen kanske bäst passar in i en streetbutik, men funktionen kommer från outdoorvärlden och det är därför som outdoorbutikerna erbjuds märket.

– Nau har så mycket funktion och så många smarta detaljer att det krävs säljare som kan förklara allt för kunden och det är i outdoorbutikerna som den kunskapen finns, säger Pi Olsson som ansvarar för Nau i norra Europa. Jag tror också att Nau är ett varumärke som kommer att locka in en ny slags kund till outdoorbutikerna.

Naus målgrupp är inte åldersdefinierad utan de vänder sig till män och kvinnor som gillar att vara aktiva utomhus, som bryr sig om miljön och som ser sig själva som kreativa. Plaggen har en urban, lätt dressad stil och bland annat kan nämnas en vaxad trenchcoat, en softshellkavaj och en dunskjorta. Materialen som används är allt från organisk bomull och ull till återvunnen polyester och det finns även en del dunplagg.

On
Off

1 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport får ny majoritetsägare

2 kommentarer

Jörgen: Man kan ju undra om anledningen till att det inte är någon från elitskiktet som vill investera?

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Sportfack 06-2015

  • Sportfack 05-2015

  • Sportfack Golf Business 04-2015

  • Sportfack 04-2015

  • Sportfack Bike Business 03-2015

  • Sportfack 03-2015

  • Sportfack 02-2015