1 kommentar
Per Wirén: https://www.akessportservice.se/single-post/2019/11/23/Först-i-Sverige-med-att-erbjuda-en-ekologisk-valla-vid-skidservice-Nu-tar-vi-ett-steg-till-och-tar-bort-alla-högflourvallor
Rapparen och musikern Petter bor numera i Åre och är en hängiven skidåkare. Nu ska han kombinera sitt skidintresse med sin kreativa sida och designa kläder åt Tenson.
Förutom att Petter ska sätta sin stil på Tensonplagg kommer han också att bli Tensons ansikte utåt i märkets marknadsföriong. Timingen för båda parter är perfekt i och med att Petter släpper en ny skiva nu i vår och Tenson är mitt inne i ett förändringsarbete.
- Samarbetet känns riktigt kul och naturligt för mig. Tenson är ett klassiskt outdoormärke med otroligt hög kvalitet på kläderna. Jag förknippar gärna mitt varumärke med Tenson och eftersom jag är en aktiv utemänniska som reser och åker mycket skidor kan jag tillföra mycket, säger Petter, som vistas stora delar av året i Åre där han driver klubben ”Got soul it”.
Petter håller just nu på att färdigställa sin nya skiva som släpps till våren. Han ser sig själv som en entreprenör och mångsysslare som har musiken som hörnsten.
- Marknadsföring är en viktig del i mitt jobb. Samarbetet med Tenson är en smart strategi där vi kan bli framgångsrika tillsammans. Om det blir så bra som vi båda hoppas att det ska bli, vill jag fortsätta samarbetet och bidra med ännu fler idéer för att varumärket ska kunna växa så mycket som det förtjänar, säger Petter.
Tenson, som grundades i Varberg 1951, har idag ett brett sortiment av högpresterande funktionskläder inom outdoor och ski. Genom ny offensiv treårsplan, ny design, egna Tensonbutiker och offensivare profilering och marknadsföring ska man öka försäljningen på den svenska, danska, belgiska och på den holländska marknaden.
- Jag är fantastiskt glad över samarbetet med Petter. Han är en otroligt duktig entreprenör med kreativa idéer när det gäller både design av kläder och marknadsföring. Vi hade inte kunnat få en bättre partner än en modern artist som vistas i samma miljöer som våra kunder, säger Johan Lövqvist, vd för Tenson.
Det händer massor av spännande saker på vallafronten just nu. Finska Vauhti har ersatt fluorämnena med en helt egen tillsatsblandning och tyska Holmenkol blir först ut med Svanenmärkning.
Kang ski poles har gjort sig kända för sina alpina skidstavar i material som bambu och lin. Lagom till årets säsong har de även tagit fram en teleskopstav, i aluminium.
Med start i början av 2020 inleder Björn Borg ett globalt samarbete med skådespelaren Joel Kinnaman. Samarbetet är tänkt att rulla på lång sikt i såväl köpta som egna kanaler.
Tommy Hilfiger gör gemensam sak med Rossignol och skapar en premium-vinterkollektion för skidåkning och vintersport. Det är tredje gången gillt för samarbetsprojektet.
Craft inleder ett nära samarbete med den klassiska fotbollsklubben Trelleborgs FF. Efter några år i Superettan satsar den skånska föreningen hårt på att tillsammans med Craft återigen ta sig tillbaka till Allsvenskan.
I samband med Black Friday så sjösätter svenska Isbjörn en uthyrningstjänst för sin klädkollektion för barn och unga i åldern 0-16 år.
Svenska Bagheera har fördjupat sitt samarbete med ett av Sveriges just nu mest framgångsrikaste landslag. Från 2020 fram till 2022 tävlar orienteringslandslagen i kläder från Bagheera.
Innan årsskiftet stänger Stadium sina två butiker i Hamburg. Och den tredje Tysklandsbutiken stänger när hyresavtalet har löpt ut.
Adidas och Nike får se upp. Bakom de två giganterna inom sponsring av professionella fotbollslag jagar en Puma. Det nya miljardavtalet mellan Puma och Bundesliga-laget Borussia Dortmund varar dessutom i hela åtta år.
Intersport har inte rekryterat klart. Elin Johansson, expert på retailsäkerhet, ansluter i januari 2020 när kedjan skapar nya tjänsten säkerhetsexpert. Elin ska bland mycket fokusera på att göra Intersports e-handel säker.
Sportkedjan Pelle P inleder ett samarbete med organisationen Ocean Crusaders, som plockar plastskräp längs kusten. Under den här veckan donerar butikskedjan en del av sin butiksförsäljning till organisationen.
Portabel laddning är en av framtidens hetaste produktkategorier. Nu har Response Nordic fått ansvaret för att sköta distributionen av Goal Zero, experter inom portabel laddutrustning.
Svenska företaget OrganoClick får 3,7 miljoner kronor i bidrag för att utveckla ett biobaserat bindemedel för nonwoven-produkter.
Det är dags att nominera till Gear of the Year 2019 – var med och ge förslag på årets bästa produkter och varumärken inom vår bransch i sju kategorier, senast den 2 december.
Petter Stordalen får konkurrens. Outdoorinnovatören Arc'teryx lägger till möjligheten för slutkonsumenter att köpa resor av bolaget. Detta som en del i en plan att bredda sig som leverantör.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Per Wirén: https://www.akessportservice.se/single-post/2019/11/23/Först-i-Sverige-med-att-erbjuda-en-ekologisk-valla-vid-skidservice-Nu-tar-vi-ett-steg-till-och-tar-bort-alla-högflourvallor
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!