Reebok samarbetar i marknadsföring

Reebok samarbetar i marknadsföring

Publicerad

Reebok fokuserar på kvinnlig träning i två stora höstkampanjer och de gör dem ihop med Stadium och Intersport.

Den ena kampanjen, Reebok Easytone är ett samarbete med Stadium och visas på stortavlor utomhus och i butiker. Den andra kampanjen lyfter fram den nya träningsformen Jukari Fit to Fly med dansaren Jennie Widegren i spetsen. Kampanjen är ett samarbete med Intersport och visas på stortavlor utomhus, i t-banan, i tryckt press, på webben och i Intersports butiker.

Kvinnor är Reeboks viktigaste målgrupp, säger Reeboks nordiska marknadsdirektör, Robert Inghamn. Reeboks målsättning är att bli kvinnornas förstaval när det handlar om sportprodukter.

Annonseringen är således ett samarbete med några av Reeboks viktigaste återförsäljare i Sverige och övriga Norden. I Danmark och Finland görs liknande satsningar.

- Att vara ett starkt globalt varumärke är viktigare än någonsin i dagsläget, men det gäller att vara lyhörd för signalerna på de lokala marknaderna och anpassa budskapet utan att frångå det globala maneret, kommenterar Robert Inghamn.

Han säger att anledningarna till samarbetet med återförsäljarna är att förenkla för de konsumenter som blir intresserad av att köpa produkten som annonseras. Genom att markera Stadium och Intersport får konsumenten en destination utpekad.

Att återförsäljarna syns tillsammans med sina varumärken, som i sin tur är de som bygger upp de nya teknologierna, tror Robert Inghamn förstärker både återförsäljarnas och varumärkenas position.

- Vi vill göra initiativ tillsammans med våra återförsäljare. Om vi kan göra bra saker ihop blir summan större än om vi arbetar ensamma och det gagnar i slutändan återförsäljare, varumärke och konsument.

Båda kampanjerna är skapade av Reeboks globala reklambyrå Mcarry Bowen.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Per Sigvardsson lämnar XXL efter Greta-hånen

13 kommentarer

Nicolas: Denna tråd landade väl! Och på Sportfack kommer vi fortsätta att sätta miljöfrågan under lupp, utifrån en rad olika vinklar och aspekter. Det händer mycket på miljöområdet just nu ute hos många...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842