On
Off

Fler val

Artikelarkiv

  • Varning för avancerade klubbor

    Varning för avancerade klubbor

    De nya Blueprint-klubborna är inget för vanliga golfspelare. Ping har släppt ett set smidda bladklubbor som bara är ämnade för spelare som vet exakt vad de sysslar med. Pings egen vd vill gärna skicka med en varningstext i seten.

    Nyheter Nicolas Jändel, 2019-06-14 10:59

  • Pings nya äntligen ute

    Pings nya äntligen ute

    Det tog längre tid än förväntat, den första versionen fick gå tillbaka till ritbordet. Men nu lanseras Pings nya MOI-driver, som ska hjälpa alla golfare som svingar snett.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2019-05-31 12:19

  • Tigers lyckade comeback lyfter golfintresset

    Tigers lyckade comeback lyfter golfintresset

    Det är antagligen motiverat att säga grattis till alla i golfbranschen. Tiger är tillbaka som en vinnare och många tror att det kommer elda på intresset för golf det kommande året.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-09-27 09:56

  • Didriksons har fått ny ägare

    Didriksons har fått ny ägare

    Affären smögs igenom i somras och gick under radarn på de flesta nyhetsredaktioner. Sportfack har fått tag i vd:n Johan Ekeroth för att ställa några nyfikna frågor om uppköpet.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-09-06 14:59

  • Stadium kampanjar för mer rörelse hos skolbarn

    Stadium kampanjar för mer rörelse hos skolbarn

    Tre av fyra vuxna tycker att barn ägnar för mycket tid framför skärmen. Detta vill Stadium ändra på och lanserar i höst en kampanj som ska få barn att röra mer på sig.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-08-22 16:40

  • Han är Sportfacks nya krönikör

    Han är Sportfacks nya krönikör

    Från och med nummer nr 9 av Sportfack kommer tre återkommande krönikörer att medverka i tidningen. Alla med spetskomptens från sina respektive specialområden inom handel. Först ut är en erfaren vd som med sina texter fokuserar på de stora förändringarna som svensk handel just nu genomgår. Klicka för intervju!

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-08-17 08:38

  • Jaktia värvar Rasmus Liljeblad

    Jaktia värvar Rasmus Liljeblad

    Jaktia har köpt filmkanalen "Jaktpuls" och anställt Rasmus Liljeblad som Digital Chief Editor. Rasmus har gjort sig känd för sina filmade jakter som publiceras på Youtube-kanalen "Jaktpuls".

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-05-28 16:26

  • Ljus USA-rapport om golfen

    Ljus USA-rapport om golfen

    Amerikanska National Golf Foundations rapport från golfindustrin innehöll en del intressanta nyheter som kan göra avtryck även i Sverige.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-05-17 16:28

  • Golfmässan ställs in

    Golfmässan ställs in

    Det blir ingen Golfmässa i Malmö i år. Fel dagar fällde planerna. Golfstore kör dock på som vanligt, 8-9 oktober.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-04-26 11:43

  • Team Sportia vill få oss att träna utomhus

    Team Sportia vill få oss att träna utomhus

    Det är inget fel på att träna inomhus. Men det är mycket smartare att göra det utomhus. Det är kärnan i Team Sportias nya kampanj. Den franchisebaserade kedjan rullar ut budskapet under våren.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-03-22 13:17

  • Houdini startar uthyrning av kläder i Åre

    Houdini startar uthyrning av kläder i Åre

    Att hyra pjäxor och skidor i fjällen är lika självklart som att hyra en stuga eller en lägenhet. Men kläder? Jo, det kommer.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-03-02 10:51

  • E-Wheels gör din pushcart till en elvagn

    E-Wheels gör din pushcart till en elvagn

    Försäljningen av elvagnar ökar för varje år. Nu kommer ett alternativ där du kopplar en elmotor till din vanliga golfvagn.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-03-02 08:39

  • Paleo Crunch blir Kleen

    Paleo Crunch blir Kleen

    Paleo Crunch har blivit en stor framgång med sina bars gjorda helt med naturliga råvaror. Nu satsar de ännu mer och byter namn till Kleen Sports Nutrition.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-02-23 10:19

  • Adventure Academy ordnar äventyr för barn

    Adventure Academy ordnar äventyr för barn

    Glöm Barnkanalen, mobiler och spelkonsoler –  ge dina barn ett riktigt äventyr i stället. Så tänker Adventure Academy och skapar äventyrsutbildning för familjen.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2018-02-23 10:12

  • Callaway tar hem Ogio

    Callaway tar hem Ogio

    För knappt ett år sedan köpte Callaway bagmärket Ogio. Nu har de bestämt sig för att ta hand om den försäljningen själva vilket innebär att Golfgeist tappar ett viktigt varumärke.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2017-09-05 11:23

  • Funktion går före mode för Puma Golf

    Funktion går före mode för Puma Golf

    När Puma tog sig in på golfmarknaden gjorde de det med stort fokus på mode. Modet är fortfarande viktigt men främst kommer funktionen.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2014-04-30 07:29

  • Räven är tillbaka

    Räven är tillbaka

    Wolsey var kläderna som gällde på 1970-talets fairways, mycket tack vare att Tony Jacklin, vinnare av The Open 1969 och US Open 1970, bar dem. Räven blev företagets symbol 1974 och den är fortfarande en av modevärldens mest igenkända, även om dess positiva laddning falnat med åren. Men det ska bli ändring på det nu.

    Nyheter Tommy Jeppsson, 2014-04-25 09:23

  • Titleist valde Frösåker

    Titleist valde Frösåker

    Taylormade har en fitting studio på PGA National utanför Malmö och Callaway har en på World of Golf i Göteborg. När Titleist skulle bygga sin valde de Stockholmsområdet och Frösåker Golf & Country Club.

    Nyheter Martin Willners, 2012-03-26 14:50

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K

1 kommentar

Magnus. S: Härligt att se och tänk sen om förädlingen och produktionen av fjällrävens och Röjks ullkläder stannat i Sverige - då hade det ekologiska fotavtrycket varit än lägre and ” That's one small step...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842