1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Jackson Holes nya vd Eric Hammel siktar högt. Fram till 2025 har han som målsättning att Jackson Hole ska gå från "någon miljon" till att omsätta 100 miljoner kronor.
E-handelsproffset Nanna Hedlund med erfarenhet från Polarn & Pyret och Kicks, tog nyligen över VD-rollen på Casall. Sportfacks reporter Tommy Jeppsson fick en lång intervju om hur man möter morgondagens konsumenter. Intervjun publicerades i en något bantad version i nr 9 , men här återges den i sin helhet.
Anders Feuk Westhoff har lämnat sitt jobb på Roswi för att istället bli sales manager för outdoorspecialisten Marmot.
Carl Sterner har lämnat ansvaret för jakt- och vildmarksegmentet på XXL i Sverige för att bygga upp en ny nordisk säljorganisation för Shimano, som i oktober försvinner från Normarks varumärkesportfölj.
Intersport är mitt uppe i en rekonstruktion som en direkt följd av corona. Sportfack fick en ingående intervju med VD Marcus Wibergh för att prata nutid och framtid. Intervjun har publicerats tidigare, i printutgåvan nummer 6/20 (juninumret).
Helena Åkesson lämnar Perry Ellis för att jobba på Röhnisch. Här kommer hon ansvara för golfsortimentet i 20 länder.
Fredrik Larsson lämnar Intersport efter 21 år och går till Sportgrossen för att bli ansvarig för teamsales i Stockholm.
J.Lindeberg har rekryterat Neil Lewty från Hugo Boss till rollen som designchef. Med arvet i ryggen ska han driva varumärket framåt.
Efter många år i utlandet och i Stockholm har Charlotta Malmberg landat i sin hembygd i Värnamo för att bli ny marknadschef på Pinewood.
Stadiums nya Sverigechef började sin retail-karriär i butiken i Växjö redan 1994. Nu ska hon ta sportkedjan in i framtiden. Reporter Tommy Jeppsson har intervjuat henne om den nya rollen, i vår nya artikelserie På nytt jobb.
Från och med nr 10 så inleder Sportfack ett samarbete med Sporting Goods Intelligence Europe där Sportfacks läsare får ta del av ett axplock internationella nyheter i varje nytt tidningsnummer under ett års tid.
Den 24-25 oktober är det premiär för Golfens Nordiska Mötesplats på Malmömässan. Det nya namnet på mässan antyder vad det handlar om: En mässa som ska locka både besökare och utställare på bred front.
Båstad Golfklubb tar från och med årsskiftet över shoppen i egen regi och ansluter till Golfstore.
De nya Blueprint-klubborna är inget för vanliga golfspelare. Ping har släppt ett set smidda bladklubbor som bara är ämnade för spelare som vet exakt vad de sysslar med. Pings egen vd vill gärna skicka med en varningstext i seten.
Det tog längre tid än förväntat, den första versionen fick gå tillbaka till ritbordet. Men nu lanseras Pings nya MOI-driver, som ska hjälpa alla golfare som svingar snett.
Det är antagligen motiverat att säga grattis till alla i golfbranschen. Tiger är tillbaka som en vinnare och många tror att det kommer elda på intresset för golf det kommande året.
Affären smögs igenom i somras och gick under radarn på de flesta nyhetsredaktioner. Sportfack har fått tag i vd:n Johan Ekeroth för att ställa några nyfikna frågor om uppköpet.
Tre av fyra vuxna tycker att barn ägnar för mycket tid framför skärmen. Detta vill Stadium ändra på och lanserar i höst en kampanj som ska få barn att röra mer på sig.
Från och med nummer nr 9 av Sportfack kommer tre återkommande krönikörer att medverka i tidningen. Alla med spetskomptens från sina respektive specialområden inom handel. Först ut är en erfaren vd som med sina texter fokuserar på de stora förändringarna som svensk handel just nu genomgår. Klicka för intervju!
Jaktia har köpt filmkanalen "Jaktpuls" och anställt Rasmus Liljeblad som Digital Chief Editor. Rasmus har gjort sig känd för sina filmade jakter som publiceras på Youtube-kanalen "Jaktpuls".
Amerikanska National Golf Foundations rapport från golfindustrin innehöll en del intressanta nyheter som kan göra avtryck även i Sverige.
Det blir ingen Golfmässa i Malmö i år. Fel dagar fällde planerna. Golfstore kör dock på som vanligt, 8-9 oktober.
Det är inget fel på att träna inomhus. Men det är mycket smartare att göra det utomhus. Det är kärnan i Team Sportias nya kampanj. Den franchisebaserade kedjan rullar ut budskapet under våren.
Att hyra pjäxor och skidor i fjällen är lika självklart som att hyra en stuga eller en lägenhet. Men kläder? Jo, det kommer.
Försäljningen av elvagnar ökar för varje år. Nu kommer ett alternativ där du kopplar en elmotor till din vanliga golfvagn.
Paleo Crunch har blivit en stor framgång med sina bars gjorda helt med naturliga råvaror. Nu satsar de ännu mer och byter namn till Kleen Sports Nutrition.
Glöm Barnkanalen, mobiler och spelkonsoler – ge dina barn ett riktigt äventyr i stället. Så tänker Adventure Academy och skapar äventyrsutbildning för familjen.
För knappt ett år sedan köpte Callaway bagmärket Ogio. Nu har de bestämt sig för att ta hand om den försäljningen själva vilket innebär att Golfgeist tappar ett viktigt varumärke.
När Puma tog sig in på golfmarknaden gjorde de det med stort fokus på mode. Modet är fortfarande viktigt men främst kommer funktionen.
Wolsey var kläderna som gällde på 1970-talets fairways, mycket tack vare att Tony Jacklin, vinnare av The Open 1969 och US Open 1970, bar dem. Räven blev företagets symbol 1974 och den är fortfarande en av modevärldens mest igenkända, även om dess positiva laddning falnat med åren. Men det ska bli ändring på det nu.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!