On
Off

Fler val

Artikelarkiv

  • Specialartikel för anställda inom sporthandeln

    Specialartikel för anställda inom sporthandeln

    Hundratals anställda inom sportbranschen berörs av coronavirusets effekter. Sportfack har kollat upp förslagen från regeringen och reglerna för vad som gäller för dig som anställd inom sporthandeln, med fackförbundet Unionen.

    Nyheter Nicolas Jändel, 2020-03-31 12:23

  • Sportringen ersätter Intersportbutik

    Sportringen ersätter Intersportbutik

    SGN Group, ägare av sportkedjorna Team Sportia, Sportringen och Bike Nation får ett butikstillskott. Sportaktören, med drygt 200 anslutna butiker växer med en Sportringenbutik där Intersport tidigare verkat.

    Nyheter Mattias Björklund, 2019-07-31 23:39

  • Sporthandeln får bra betyg

    Sporthandeln får bra betyg

    Sportbutikerna i Sverige är bättre på kundbemötande än de genomsnittliga butikerna. Det visar en undersökning som företaget Daymaker har gjort hos över 100 av landets största detaljhandelskedjor.

    Nyheter Christer Flythström, 2014-01-15 10:23

  • Synsam - konkurrerar med service

    Synsam - konkurrerar med service

    Utbildning och kommunikation. Det är ledorden för Synsam för att lyckas locka kunder till sig, trots att kedjan valt att inte möta den ökade konkurresen med lägre priser. Ett koncept som säkert funkar för sportbutikerna också.

    Nyheter Christer Flythström, 2013-09-26 13:11

  • Berörd...och förförd?

    Berörd...och förförd?

    Skaka hand med kunden som en del av säljsamtalet, kan det vara något? Absolut. I alla fall när det gäller vissa kunder.

    Artiklar Magnus Reithner, 2013-01-16 12:16

  • Service tänder stjärnorna

    Service tänder stjärnorna

    Service blir allt viktigare i kampen om kunderna. Five Star Service vill hjälpa sina kunder att vässa sitt service-vapen.

    Artiklar Magnus Reithner, 2012-08-20 11:27

  • Släpp 50-plussaren in – det är en bra kund

    Släpp 50-plussaren in – det är en bra kund

    Femtio-plussarna borde vara en given kundgrupp för alla sportbutiker. De har inte bara ett stort idrottsintresse, med utflugna barn har de även tid och pengar.

    Artiklar Magnus Reithner, 2012-06-18 11:00

  • God hälsa ger god lönsamhet

    God hälsa ger god lönsamhet

    När hälsofrågor diskuteras på ett företag ses personalhälsa många gånger som en kostnad. Så behöver det inte vara. Enligt Anna Ferneman på hälsoföretaget Betania kan företag som tar personalhälsan på allvar tvärtom öka sin lönsamhet.

    Artiklar Magnus Reithner, 2012-05-09 11:15

  • Outdoorexperten på nätet

    Outdoorexperten på nätet

    Brett sortiment och snabba leveranser. Så kort kan Outnets framgångsrecept skrivas. Nu stärker företaget sina positioner med förvärvet av friluftsbutiken Get Out.

    Artiklar Christer Flythström, 2012-04-30 10:10

  • Specialized bjuder på mer

    Specialized bjuder på mer

    Det är bara ett drygt halvår sedan den första Specialized-konceptbutiken slog upp sina dörrar i Stockholm. Verksamheten har kommit igång bra trots olyckskorparnas kraxande att det inte gick att driva en cykelbutik med bara ett varumärke.

    Artiklar Christer Flythström, 2012-01-16 13:33

  • Uppdrag butikschef

    Uppdrag butikschef

    Alla kan bli chefer enligt Susanna Lindberg. Hon borde veta. Efter över 30 år i detaljhandeln, varav över 20 som butikschef, vet hon det mesta som är värt att veta om butikschefsjobbet.

    Artiklar Magnus Reithner, 2012-01-13 13:16

  • I fokus: Columbia Bugathermo Electric

    I fokus: Columbia Bugathermo Electric

    Kalla fötter får ner humöret hos de flesta. Med det i bakhuvudet ville Columbia ta fram en sko som skulle göra riktigt kallt väder uthärdligt även för de mest frusna. Resultatet blev bland annat skon Bugathermo Electric.

    Artiklar Magnus Reithner, 2011-11-15 09:35

  • I fokus: Atomic Skintech

    I fokus: Atomic Skintech

    Äntligen finns längdskidan som inte tappar greppet oberoende snötemperatur. Atomic Skintech har en tunn stighudsmodul integrerad i belaget som ska ge ett perfekt grepp samtidigt som den ändå inte hindrar ett bra glid.

    Artiklar Christer Flythström, 2011-11-02 11:53

  • Lampan som leder kunden rätt

    Lampan som leder kunden rätt

    Höst och mörker är ingenting som behöver sätta stopp för uteaktiviteter. Spänn på kunden en pannlampa och skicka ut henne i löparspåret.

    Artiklar Magnus Reithner, 2011-10-20 11:20

  • Din butik på facebook

    Din butik på facebook

    Facebook är ett utmärkt verktyg för att knyta kunderna närmare din butik. Eftersom det dessutom är gratis kostar det bara i tid. Vi lär dig hur du ska göra för att lyckas.

    Artiklar Martin Willners, 2011-10-05 08:58

  • I fokus: Merrells barfotaskor

    I fokus: Merrells barfotaskor

    Det är ett steg bakåt i människans sätt att springa men ett stort steg framåt i produktutvecklingen av löparskor. Merrells koncept för barfotalöpning ska ge löparen en ökad känsla för underlaget, ett naturligare löpsteg och mindre belastningsskador.

    Artiklar Christer Flythström, 2011-07-12 09:45

  • Sociala medier gör dig till kung

    Sociala medier gör dig till kung

    Sociala medier som Facebook och Twitter är en enorm chans att profilera dig och din butik som experter. Dessutom är det helt gratis.

    Artiklar Redaktionen, 2010-08-04 12:38

  • Svensk Handel hjälper e-handlare

    Svensk Handel hjälper e-handlare

    Har du planer på att starta upp e-handel eller vill utveckla din nuvarande e-handelsplats? Då ska du vända dig till Svensk Handel.

    Artiklar Redaktionen, 2010-08-04 12:37

  • Service är nyckeln till framgång på nätet

    Service är nyckeln till framgång på nätet

    E-handeln fortsätter att växa och det är kanske dags för de butiker och leverantörer som ännu inte har hoppat på tåget att göra det. Vi berättar vad ni ska tänka på om ni planerar att öppna en nätbutik.

    Artiklar Redaktionen, 2010-08-04 12:36

  • Stölder för miljoner

    Stölder för miljoner

    Detaljhandeln förlorar varje år nio miljarder kronor i svinn. I förra numret tog vi upp externt svinn. I detta nummer har turen kommit till internt svinn och hur det kan motarbetas. Text: magnus reithner

    Artiklar Redaktionen, 2010-08-04 11:16

  • Så säljer du barnskor

    Så säljer du barnskor

    Ett litet barn är inte den enklaste kunden. Men med koll på sitt sortiment och flinka fingrar går det att sälja ”rätt skor till rätt kund” även till barn.

    Artiklar Redaktionen, 2009-11-17 09:00

  • Rabattera mera

    Rabattera mera

    Rabatter behöver inte ses som en kostnad. Rätt utnyttjade kan kostnaden vändas till vinst.

    Artiklar Redaktionen, 2009-11-05 08:00

  • Hitta luckan med en swot-analys

    Hitta luckan med en swot-analys

    Tyvärr hjälper det inte alltid att vara bra. Är någon annan bättre finns det risk att kassan sinar. Men med hjälp av en konkurrensanalys går det att hitta luckorna på marknaden.

    Artiklar Redaktionen, 2009-11-04 12:58

  • Kassar är Stadiums påse

    Kassar är Stadiums påse

    Det är de sista satsade kronorna i en kampanj som ger mest effekt. Därför tryckte Stadium i våras upp kassar som matchade deras annonser och stortavlor och fick tusentals med levande reklampelare.

    Artiklar Redaktionen, 2009-11-04 08:00

  • Inte bara en kniv

    Inte bara en kniv

    Den har reparerat farkoster i rymden, amputerat ben i Uganda och blivit symbol för en hel nation. Den schweiziska arméknivens moder, Victorinox, fyller 125 år.

    Artiklar Redaktionen, 2009-09-14 14:53

  • Utvärdera före inköp

    Utvärdera före inköp

    Inköp handlar mycket om känsla men inget slår fakta när det är dags att förhandla. Om du har koll på hur dina leverantörer sköter sig sitter du med trumf på hand nu när det är dags för inköp.

    Artiklar Redaktionen, 2009-09-14 14:46

  • Dra nytta av eventet

    Dra nytta av eventet

    Event i butiken ska självklart långsiktigt bidra till ökad försäljning. Viktigast av allt är att locka både stammisar och nya kunder och att visa att butiken lever. Och skapa trovärdighet.

    Artiklar Redaktionen, 2009-05-29 11:03

  • Så säljer du hockeyskridskor

    Så säljer du hockeyskridskor

    Fel skridskor kan skjuta en begynnande Sundinkarriär i sank. Men med rätt guidning, ett brett utbud och en säljare som säger stopp när en nioåring vill ha styva skridskor för femtusen, så är möjligheterna stora att ni får en återkommande kund.

    Artiklar Redaktionen, 2009-05-25 15:47

  • Liten yta, stor försäljning

    Liten yta, stor försäljning

    Ekvationen med den lilla butiken och de många plaggen kan vid en första anblick verka svårlöslig. Med god planering och konsekvent skyltning behöver den inte vara omöjlig.

    Artiklar Redaktionen, 2009-04-30 09:00

  • Så säljer du goggles

    Så säljer du goggles

    Alla skidåkare ska använda goggles. Se dem som skyddsglasögon för utförsåkare. Din kund har bara ett par ögon och goggles är det enda alternativet för att skydda ögonen mot snö, vind och stark sol. Dessutom blir alla snygga i goggles.

    Artiklar Redaktionen, 2009-03-26 15:30

1, 2 -

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Patagonia och North Face väljer att bojkotta Facebook

1 kommentar

Magnus: Vilket fjantigt företag. Eller snarare, de verkar inte ha koll på hur värdlen faktiskt fungerar.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206